برترین هاآلات موسیقی

راهنمای خرید ویولن برای افراد مبتدی تا حرفه ای+(معرفی 20 مدل)

معرفی پرفروش ترین ویولن های بازار

اگر علاقه دارید که در حرفه موسیقی بدرخشید باید در گام اول سازی مناسب و باکیفیت بخرید. ویولن یکی از سازهای بسیار محبوب در جهان است. صدای دلنشین این ساز می­تواند روحیه شما را شاد کند. یادگیری موسیقی حرفه­ ای دشوار و زمان­بر است. زمانی تلاش­ های شما به نتیجه مطلوب می­رسد که بتوانید از ابزاری باکیفیت در کنار استادی مجرب بهره بگیرید. مطمئنا برای خرید ویولن به فروشگاه ­های مختلف مراجعه کرده ­اید و از هر فروشنده جملاتی در مورد کیفیت ساز و سایر موارد شنیده ­اید. با توجه به شرایط اقتصادی و سختی زندگی ممکن است خرید این ساز برای شما سخت باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید با مهم ترین نکات آشنا شوید تا خریدی اشتباه انجام ندهید.

آشنایی با ساز ویولن و اجزای آن

Buy violin 1 - راهنمای خرید ویولن برای افراد مبتدی تا حرفه ای+(معرفی 20 مدل)

ویولن یکی از سازهای بسیار محبوب در جهان است که در دسته سازهای زهی یا آرشه ­ای قرار دارد. نام این ساز از یک کلمه فرانسوی گرفته شده است اما ریشه این ساز به کشور ایتالیا باز می­گردد. این ساز در اندازه و مدل­های مختلف تولید می‌شود.

اما در حالت عادی باید ویولن را روی شانه چپ خود قرار داده و با استفاده از آرشه نواختن را شروع کنید. کوک این ساز زیبا از زیر به بم است. برای کوک کردن ساز می­توانید از دستگاه یا استاد خود کمک بگیرید. نگران نباشید مهارت شما که بیشتر شود به تنهایی از عهده این کار بر می­ آیید. حال که به­ خوبی با این ساز آشنا شدید برای خرید ویولن باید با اجزای اصلی آن آشنا شوید:

  • آرشه یا کمان: به از اجزای اصلی و مهم در نواختن این ساز همان آرشه یا کمان است. این قطعه از چوبی نسبتا دراز و باریک ساخته شده است. یک رشته ظریف و بسیار نازک موی اسب از بالا تا پایین آرشه قرار گرفته که نواختن را برای شما ساده می­کند.
  • جعبه رزونانس یا طنین: یکی از قسمت­هایی که در ویولن توجه شما را جلب می­کند قسمت جعبه­ای آن بوده که از سه قسمت مختلف تشکیل شده است. صفحه بالا، صفحه زیرین و زوارهای دورتادور سه قسمت اصلی در جعبه طنینی ویولن هستند. در ساخت این قسمت­ ها از آبنوس استفاده می­شود. دلیل اصلی این است که آبنوس بسیار مقاوم بوده و استحکام بالایی دارد.
  • دسته: این قسمت محل قرار گرفتن انگشتان نوازنده است. نوازنده می­تواند در تمام قسمت­هایی که از چوب آبنوس تشکیل شده به­ راحتی انگشت خود را حرکت دهد. در انتهای دسته نیز جعبه کوک قرار دارد. این جعبه حاوی سیم هایی است که به دور گوشی­های کوک پیچیده شده ­اند.
  • خرک: این قسمت در حقیقت نقطه اتصال دسته و جعبه رزونانس است. مهمترین وظیفه خرک شامل انتقال ارتعاشات به جعبه رزونانس، تقسیم راه سیم­ها و نگه داشتن سیم­ ها در ارتفاع معین است.
  • گریف: قسمتی که نوازنده با استفاده از انگشتان خود سیم را می ­چسباند تا از طریق کوتاه و بلند کرد سیم،   نت­های مختلف را بنوازد گریف نام دارد.
  • سیم گیر: جنس این قسمت معمولا از سیم معمولی، روده حیوان یا پلاستیک ساخته می­شود. برای اتصال سیم گیر به پایین جدار از یک دکمه استفاده می­شود. مسئولیت این قطعه نیز نگهداری از سیم­ها است.
  • سیم­های ساز: قبل از خرید ویولن باید بدانید که سیم­های این ساز حرفه­ای و زیبا از قسمت سر آن شروع شده و تا قسمت تکیه­ گاه ادامه می ­یابد. این سیم ها در انتهای ساز با استفاده از سیم گیر محکم می­شوند. در گذشته برای ساخت سیم­های ویولن تنها از روده گوسفند استفاده می­شد. اما امروزه برای اینکه بتوانیم صدای بم­تری با ویولن تولید کنیم از یک لایه فلزی روی این سیم­ ها استفاده می ­شود. جنس سیم های تولید کننده صدای زیر در ویولن تنها از مفتول است.

خرید پرفروش ترین ویولن ها از دیجی کالا

خرید پرفروش ترین ویولن ها از باسلام

آشنایی با انواع ویولن

Buy violin 2 - راهنمای خرید ویولن برای افراد مبتدی تا حرفه ای+(معرفی 20 مدل)

اگر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه برای افزایش مهارت موسیقایی خود به خرید ویولن ارزان نیازمند هستید باید بدانید که این ساز زیبا دارای تنوع مدل بوده که بعد آشنایی با آن می­توانید مدل مناسب را انتخاب و استفاده کنید.

معرفی 30 مدل از بهترین سازدهنی ارزان و با کیفیت+(قیمت روز)
بيشتر ببينيد

مدل آکوستیک: استفاده از این نوع ویولن بسیار ساده است. بنابراین بهتر است افراد مبتدی و تازه­ کار این ویولن را انتخاب کنند.

مدل الکتریک: طراحی این ویولن کاملا غیرسنتی بوده، تعداد سیم­های آن در مقایسه با مدل آکوستیک بیشتر است و از نظر ظاهری نیز با آن تفاوت دارد. این ساز معمولا توسط نوازندگان موسیقی راک و پاپ در اروپا و آمریکا استفاده می­شود.

مدل آلتو: این مدل با نام ویولا نیز شناخته می­شود. این ساز نیز بسیار سبک بوده اما از نظر اندازه کمی بزرگ­تر از مدل آکوستیک است. با این حال، از نظر ظاهری و عملکردی کاملا به مدل آکوستیک شباهت دارد.

ویولن سل یا چلو: برای خرید ویولن سلو باید بدانید که اندازه این محصول کمی بزرگ بوده و نمی­ توانید برای نواختن آن را روی شانه خود بگذارید. بهتر است هنگام نواختن این ساز روی صندلی نشسته و ساز را روی پایه­ای مناسب قرار دهید. آرشه این ساز به صورت افقی حرکت کرده و صدایی بسیار غنی و دلنشین دارد. در این ساز سیم اول صدایی بسیار درخشان تولید کرده و صدای سیم آخر نیز ضخیم است.

مدل کنترباس یا دابل باس: بزرگترین عضو از خانواده ویولن به ساز دابل باس اختصاص می­ یابد. اندازه این ساز به­      گونه ای است که هنگام نواختن آن نوازنده باید بایستد. دسته این ساز باید بالای شانه چپ شما قرار گرفته و برای نوختن آرشه را به صورت کاملا افقی حرکت دهید. سنگینی سیم ­های این ساز موجب شده که از نظر چابکی مانند مدل های قبل نباشد اما صدایی بسیار غنی و مسحور کننده تولید می­ کند.

مهمترین نکات برای خرید ویولن

Buy violin 3 - راهنمای خرید ویولن برای افراد مبتدی تا حرفه ای+(معرفی 20 مدل)

راهنمای خرید ویولن به شما کمک می­کند تا عملکردی مطلوب در انتخاب و خرید ساز محبوب خود داشته باشید.

خرید پرفروش ترین ویولن ها از دیجی کالا

خرید پرفروش ترین ویولن ها از باسلام

توجه به محدوده قیمت

قبل از اینکه بخواهید ویولن یا هر ساز دیگری را انتخاب کنید باید بودجه مناسب را تعیین کنید. زمانی بودجه­ بندی به ­درستی انجام می­شود که شما از قیمت محصولات باکیفیت موجود در بازار آگاهی دقیق داشته باشید. برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه این ساز زیبا می­کنند.

همین امر موجب شده که با تنوع قیمت در بازار مواجه باشیم. توصیه می­کنیم که اگر مبتدی هستید و تازه وارد عرصه موسیقی شده اید به هیچ عنوان سازهای گران­ قیمت نخرید. زیرا یادگیری این ساز بسیار دشوار است. به‌علاوه، هر نوع  بی دقتی می­تواند به ساز شما آسیب بزند. بهتر است صبر کنید زمانی که حرفه­ ای­ تر شدید ساز گران­ تری بخرید.

کیفیت را فراموش نکنید

پس از اینکه مرحله تعیین بودجه را با دقت انجام دادید باید بهترین و باکیفیت­ ترین محصولی که در محدوده قیمتی شما قرار دارد را انتخاب کنید. کاملا درست است که انتخاب ساز گران­قیمت در آغاز کار اشتباه است. اما هرگز خرید سازی ارزان و   بی کیفیت را به شما توصیه نمی ­کنیم.

پس بهتر است هنگام خرید از هر نظر ساز را بررسی کنید. فراموش نکنید یک ویولن باکیفیت هرگز تحت فشار خم نمی­شود. نکته ­ای که اشاره به آن ضروری به نظر می­رسد این است که منظور ما از کیفیت ساز، کیفیت صدای آن نیست. در این مرحله باید به کیفیت چوب ساز، نوع آرشه و سیم­های آن توجه کنید.

در خرید ویولن اندازه ساز باید با اندام شما تناسب داشته باشد

با توجه به اینکه هنرجویان موسیقی در رده های سنی مختلفی هستند، از نظر جثه و توانایی بدنی با یکدیگر تفاوت­های اساسی دارند. اگر می­ خواهید فرزند شما در سنین کودکی نواختن این ساز را آغاز کند بهتر است ساز او در اندازه های 3/4,1/2,1/4,1/8,1/10,1/16 باشد. برای افرادی که در سنین بزرگسالی یا بالای 9 سال قرار دارند انتخاب ساز با اندازه 4/4 بهترین گزینه خواهد بود.

لوازم جانبی را فراموش نکنید

برای اینکه بتوانید با استفاده از یک ویولن خوب به ­راحتی بنوازید وجود یک آرشه سالم 8 پر، جعبه مرغوب و چهارگوش، زیر چانه باکیفیت و گوشی های ساز را در اختیار داشته باشید. در انتخاب خرک نیز بسیار دقیق عمل کنید. سعی کنید بهترین برندها را انتخاب کنید تا از نوازندگی بیشترین لذت را ببرید.

راهنمای کامل خرید انواع سازهای تنبور(2023)
بيشتر ببينيد

ساز شما باید کوک باشد

برای اینکه در نواختن ساز مشکلی پیش نیاید بهتر است ساز را کوک شده بخرید. فراموش نکنید بهتر است فردی که این کار را انجام می­دهد دارای تخصص و مهارت کافی باشد.

خرید ویولن ایرانی یا خارجی را با توجه به سلیقه خود انجام دهید

اگر قصد دارید این ساز را به سبک ایرانی بنوازید حتما مدل ایرانی را انتخاب کنید. اما اگر به سبک کلاسیک علاقه ­مند هستید ویولن خارجی بهترین انتخاب خواهد بود.

خرید پرفروش ترین ویولن ها از دیجی کالا

خرید پرفروش ترین ویولن ها از باسلام

روش نگهداری از ویولن

Buy violin - راهنمای خرید ویولن برای افراد مبتدی تا حرفه ای+(معرفی 20 مدل)

 

  • پس از هر بار استفاده از ساز به کمک یک دستمال دستگاه را کاملا خشک و ژاک کرده و در جعبه مخصوص خود قرار دهید.
  • رطوبت و آب­ و­ هوای مرطوب می­تواند ساز شما را خراب کند. پس هر یک این ساز را در تماس مستقیم با آب قرار ندهید و از نگهداری آن در محیط مرطوب خودداری کنید.
  • اگر می­خواهید مدتی طولانی از این ساز برای نواختن استفاده کنید بهتر به منظور کاهش فشار واردشده بر سیم­ها، آنها را کمی شل کنید.
  • هرگز این ساز زیبا را در جاهای مرتفع مانند بالای کمد قرار ندهید یا روی میخ آویزان نکنید. زیرا ضربه به این ساز می­تواند تمام هزینه­ های شما را نابود کند.

سخن پایانی خرید ویولن

اگر می­خواهید برای تغییر شرایط روحی خود از کلاس موسیقی استفاده کنید بهتر است سازی اصیل را یاد بگیرید. صدای زیبا، غنی و مسحور کننده ویولن موجب شده که این ساز جایگاه خاصی در هنر موسیقی جهان داشته باشد. این ساز در اندازه ها و مدل­ های مختلف تولید می­شود. بهتر است هنگام خرید ویولن، اندازه ساز را با توجه به سن و جثه خود انتخاب کنید. در مرحله مدل ساز اگر مبتدی هستید حتما ساز آکوستیک را در اولویت قرار دهید.

  • نحوه نمایش محصول ها
a7b2f91c396b28af7aa9db078a4d7f51 300x300 - راهنمای خرید ویولن برای افراد مبتدی تا حرفه ای+(معرفی 20 مدل)

ویولن مدل ویوالدی

4,500,000 تومان
  • نوع ساز: ویولن
  • اندازه: 4/4
  • سیستم صدا: آکوستیک
  • اندازه آرشه: 4-Apr
خرید محصول
f0208660c1a848b61582b5902b81194a 300x300 - راهنمای خرید ویولن برای افراد مبتدی تا حرفه ای+(معرفی 20 مدل)

ویولن مدل اشتراووس کد P300

5,280,000 تومان
  • نوع ساز: ویولن
  • اندازه: 4/4
  • سیستم صدا: آکوستیک
  • نوع آرشه: گرد
  • اندازه آرشه: 4-Apr
  • ویژگی های ساز: آرشه
  • ویژگی بیشتر
خرید محصول
8047b7240f2783b462b99c160db6e511 300x300 - راهنمای خرید ویولن برای افراد مبتدی تا حرفه ای+(معرفی 20 مدل)

ویولن مکستور مدل HV 3301

9,500,000 تومان
  • نوع ساز: ویولن
  • اندازه: 4/4
  • سیستم صدا: آکوستیک
  • نوع آرشه: هشت پر
  • اندازه آرشه: 4-Apr
  • ویژگی های ساز: آرشه
  • ویژگی بیشتر
خرید محصول
d8c59ec29f4a6ea8f3635986f5104a2a 300x300 - راهنمای خرید ویولن برای افراد مبتدی تا حرفه ای+(معرفی 20 مدل)

ویولن آماتی کد 100

5,500,000 تومان
  • نوع ساز: ویولن
  • اندازه: 4/4
  • سیستم صدا: آکوستیک
  • نوع آرشه: گرد
  • اندازه آرشه: 4-Apr
  • ویژگی های ساز: آرشه
  • ویژگی بیشتر
خرید محصول

‫3 دیدگاه ها

  1. اره منم میخواستم بخرم گفتن برندجدید ژانومه هستش من تازه خریدم آموزش هم بهم دادن زیاد استفاده نکردم بعد استفاده نظرمو میزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا