نحوه استفاده از کوپن و کد تخفیف

نحوه استفاده از کوپن و کد تخفیف

اگر شما نیز از مشتریان فروشگاه های اینترنتی هستید حتما با کوپن و کد تخفیف آشنا هستید. آیا تاکنون در مورد نحوه استفاده از کوپن و کد تخفیف از خود سوال پرسیده اید؟ در تجارت الکترونیک یا همان خرید آنلاین برای مشتریان کوپن یا کد تخفیف در نظر گرفته شده است. این کدها ترکیبی از اعداد هستند. مشتریان می توانند در حین خرید وسایل مورد نیاز خود از این کدها استفاده کنند. هدف از ارائه این کدها جلب مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود است.

در وهله اول ارائه کد تخفیف سبب افزايش آشنایی افراد با وب سایت شما می شود. همین مورد نرخ بازدید سایت شما را بالا می برد. از سوی دیگر، کد تخفیف سبب می شود افراد علاقه بیشتری برای مراجعه و خرید از وب سایت شما داشته باشند. نگرش افراد در مورد کوپن و کد تخفیف متفاوت است. برخی افراد با دید منفی به این موضوع می نگرند. اما در نگاه برخی از کاربران ارائه کد تخفیف گامی موثر برای تبلیغ و معرفی وب سایت ها است.

87 300x177 - کد تخفیف فروشگاه های اینترنتی

نمونه ای از کدهای تخفیف

 کوپن و کد تخفیف در ایران مقوله ای جدید است. اما هدف از ارائه کوپن یا کد تخفیف جلب افراد برای خرید و تبدیل آنها به مشتریان ثابت سایت است. در حین فرایند کد تخفیف، مشتری زمان بیشتری برای آشنایی یا فروشگاه اینترنتی و خدمات ارائه شده در آن را پیدا می کند. این مورد سبب می شود بسیاری در ویژگی ها و خدمات سایت برای همیشه در حافظه فرد بماند. بنابراین فرد برای خرید اقلام مورد نیاز خود، وب سایت مورد نظر را به عنوان اولین انتخاب مد نظر قرار می دهد.

روش های ارائه کوپن یا کد تخفیف

برای ارائه کوپن و کد تخفیف به صورت معمول سه روش ارائه وجود دارد. این سه روش عبارتند از:

  1. درصد تخفیف: این مورد درصد معینی از خرید را به مشتری تخفیف می دهد. به عنوان مثال وقتی شما از سایتی خرید کنید و کد تخفیف 10 درصدی داشته باشد، مقدار 10 درصد از مبلغ کل کالا کسر می شود. در این مدل ارائه کدهای تخفیف فقط کسر هزینه به قیمت واقعی کالا تعلق می گیرد. و شما هزینه های مالیات یا پست کالا را پرداخت خواهید کرد.
  2. حمل و نقل رایگان: در این مورد مشتری در هنگام خرید کالا با ارائه کد تخفیف فقط قیمت کالا و مالیات را پرداخت می کنید. در این حالت مبلغی به برای هزینه حمل و نقل کالا نمی پردازید.
  3. تخفیف ثابت: این نوع کد تخفیف به این صورت اعمال می شود که فروشگاه آنلاین برای خرید با مقداری مشخص مبلغی را به عنوان تخفیف در نظر می گیرد مثلا برای هر 100 هزار تومان خرید 10 هزار تومان تخفیف در نظر گرفته می شود.

1 300x204 - کد تخفیف فروشگاه های اینترنتی

نحوه استفاده ازکد تخفیف

شناسایی رفتار مشتری با کوپن یا کد تخفیف

ارائه کد تخفیف تصویری از رفتار دوستانه فروشگاه برای مشتری نمایش می دهد. ساده ترین راه برای تشخیص یک مشتری واقعی، استفاده از تخفیف واقعی و غیر واقعی برای یک کالا است. با توجه به واکن مشتری با تخفیف های ارائه شده، می توانید برای تخفیف های بعدی برنامه ریزی بهتری داشته باشید. کدهای تخفیف علاوه بر مزایا برای مشتریان، برای مدیران وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین نیز فواید زیادی دارد.

استفاده از کوپن و کد تخفیف

وقتی که تصمیم به خرید از یک فروشگاه آنلاین را دارید. در گام اول به سراغ کدهای تخفیف آن فروشگاه بروید. این کار را با یک جستجوی ساده می توانید انجام دهید. برای سهولت کار بیشتر فروشگاه های آنلاین کدهای تخفیف را برای مشتریان جدید به صورت ایمیل می فرستند. علاوه بر این شما خودتان نیز می توانید با جستجو در اینترنت از کدهای تخفیف فروشگاه ها با خبر شوید. در هنگام خرید یک کالا می توانید میزان تخفیف فروشگاه های مختلف را با هم مقایسه کنید. سپس با توجه به کیفیت می توانید فروشگاه ارائه دهنده تخفیف بیشتر را برای خرید انتخاب کنید.

شرکت های معتبر ارائه دهنده کوپن و کد تخفیف

2 300x190 - کد تخفیف فروشگاه های اینترنتی

برخی از خدمات آنلاین ارائه دهنده کوپن یا کد تخفیف

دیجی کالا

نام دیجی کالا تقریبا برای تمام خریداران آشنا است. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا مدتهاست که ار کد های تخفیف برای فروش کالاهای خود استفاده می کند. ممکن است در مورد دیجی کالا استفاده از کدهای تخفیف به عنوان تضمینی برای محصول ارائه شده به کار می رود.

سایت ریحون

یکی دیگر از سایت های ارائه دهنده کوپن یا کد تخفیف ریحون است. یکی از موفق ترین فروشگاه های آنلاین در زمینه مواد غذایی ریحون است. ریحون در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و رشت فعالیت دارد. ریحون کدهای تخفیف را برای سفارش مواد غذایی خود قرار داده است. شما با ارائه کد تخفیف پس از سفارش هر غذا می توانید از تخفیف مناسب با قیمت هر غذا استفاده کنید.

بسیاری از هتل های یا دفتر های مسافرتی و خدماتی آنلاین نیز برای مشتریان خود کدهای تخفیف در نظر گرفته اند. مشتریان با رزوم بلیط یا اتاق در هتل می توانند از تخفیف های مناسب استفاده کند.

فروشگاه آنلاین زود فروت

یکی دیگر از شرکت های ارائه دهنده کدهای تخفیف شرکت زود فروت ات. این شرکت در زمینه فروش میوه آنلاین فعالیت می کند. شما با خرید از فروشگاه میوه آنلاین زودفروت علاوه بر صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد و زمان می توانید با ارائه کدهای تخفیف نیز از تخفیف های مناسب با میزان خرید خود بهره ببرید.

اسنپ

یکی دیگر از برنامه های ارائه دهنده خدمات که برای تبلیغات خود از کوپن یا کد تخفیف استفاده می کنند اسنپ است. اسنپ به ازای معرفی اپلیکیشن به تعداد خاصی از افراد و پس از نصب این نرم افزار توسط آنها در هزینه مسافرت های خود با اسنپ تخفیف قائل می شود. البته برای ارائه کدهای تخفیف اسنپ روش های دیگری نیز دارد. شما می توانید با ورود به صفحه آنها یا حتی جستجوی اینترنتی از تخفیف های این برنامه باخبر شوید.