خانه و آشپزخانهابزار غیربرقی

بهترین وسایل ورزشی کوهنوردی و تجهیزات مورد نیاز برای سفر

معرفی وسایل کوهنوردی

بهترین وسایل ورزشی کوهنوردی

قصد ما در این مقاله این است که به شما بگوییم بهترین وسایل ورزشی برای کوهنوردی کدامند؟ و برای این سفر شما به چه چیزهایی نیاز خواهید داشت کوهنوردی از ورزش های سخت و سنگینی می باشد که اغلب ورزشکاران برای آمادگی جسمانی بیشتر آن را انجام می دهند و جدا از بخش ورزشی آن یک تفریح سالم هم محسوب می شود که به سلامتی شما هم کمک می کند با انجام این ورزش می توانید مثل کوه استوار باشید. وسایل مورد نیاز و تکمیلی یک کوهپیمایی چند روزه دارای بسیاری از تجهیزات میباشد که در این مقاله ما در دسترس شما عزیزان قرار میدهیم .

ورزشی مورد نیاز کوهنوردی - بهترین وسایل ورزشی کوهنوردی و تجهیزات مورد نیاز برای سفر
لوازم ورزشی مورد نیاز کوهنوردی

لیست بهترین وسایل و تجهیزات ورزشی کوهنوردی که برای پیمایش کوه باید همراه داشته باشید:

بوت های کوهپیمایی

کوله پشتی

باتوم کوهنوردی

چادر/ زیر انداز

کیسه خواب

لباس مناسب /پوشش های یدکی

دستکش / کلاه / عینک

قطب نما / جی پی اس

شما میتوانید تمامی وسایل کوهنوردی رو از لینک زیر تهیه کنید.

مشاهده و خرید وسایل کوهنوردی

لوازم موردنیاز کوهنوری 819x1024 - بهترین وسایل ورزشی کوهنوردی و تجهیزات مورد نیاز برای سفر
معرفی لوازم موردنیاز کوهنوری

برای تجربه یک شب دل انگیز تابستانی و شب مانی در طبیعت یک سری تجهیزات مورد نیاز است . کمپ زدن در دامان طبیعت به یک سری تجهیزات نیاز خواهید داشت تا گرفتار دردسر و سختی های ماندن در طبیعت نشوید.  این سفر تفاوت های فراوانی با مسافرت های معمولی اطراق چند ساعته در طبیعت دارد و لازم است که تجهیزات مورد نیاز را همراه خودتان ببرید که در این مقاله این وسایل را به شما معرفی خواهیم کرد . این لوازم از وسایل شخصی تا جعبه کمک های اولیه و جعبه ابزار را در بر می گیرد که اگر دچار مشکل شدید بتوانید از پس آن بر بیایید.

شما میتوانید تمامی وسایل کوهنوردی رو از لینک زیر تهیه کنید.

مشاهده و خرید وسایل کوهنوردی

چاقو

پا قلب دوم هر انسانی است و بوت مخصوصا برای کوهنوردی حرف اول را میزند که ما باید در نظر داشته باشیم چه نوع کفشی برای کوه پیمایی در چه فصولی از سال میخواهیم نکته اول اینکه اگر در فصل زمستان و برف و بوران به کوهنوردی میروید در ارتفاع بالا و بطور حرفه ای باید بوت های استوک دار و ساق بلند که از دولایه چرم ساخته شده استفاده کنید , ولی اگر در ارتفاعات کم و در فصل تابستان به کوه پیمایی میروید باید ازبوت های سبک و بدون استوک دار و کف صاف که راحت باشید  در ان استفاده کنید .

معرفی 17 تا از بهترین هواپز های بازار 1402
بيشتر ببينيد

بهترین چاقو برای کوهپیمایی و طبیعت گردی  چاقو مقاوم و همه کاره است که استفاده های زیادی در طبیعت وحشی و برای راحتی و حفظ خود میتوان استفاده کرد از جمله دفاع از خود , آشپزی ,کمک ها ی اولیه , تراشیدن چوب و اتش درست کردن , تعمیرات و غیره …

کوله پشتی

کوله پشتی بهترین عنصر کوهپیمایی است و جزئی از بهترین وسایل ورزشی کوهنوردی می باشد که باید در خرید ان دقت زیادی داشته باشید کوله پشتی سبک با پشتی مناسب که باعث تعریق کمترشود وقطعا باید بند کمری داشته باشد که فشار بین لگن و شانه ها تقسیم شود تا حد ممکن سبک ودر عین حال مقاوم و با فریم مناسب و جیب های جانبی باشد که  کوله کارایی خودش را در سفربه شما نشان میداد.

باتوم یا عصا

باتوم (عصا) جفتی یا تک برای کوهپیمایی یا گردشگری تعادل ما را افزایش میدهد تا کاهش فشار به مفاصل زانو مخصوصا در سر بالایی ها و مسیر های ناهموار باشد باتوم باید قابلیت تنظیم و جمع شدن را دارا باشد و از جنس مقاوم و ضد ضربه وفنرهای انتی شو باشد و باتوجه به سایز خود باتوم مناسب با طولی تنظیم کنید که صدمه به شانه و زانو و گردن و کمر شما نزند .

چادر

چادر مسافرتی چهار فصله دارای کارایی در فصول بهار و تابستان و پاییزو زمستان است که مقاومت بالایی در برابر بادهای شدت یافته و برف و همچنین هوای معتدل , بارانی ست طراحی گنبدی شکل ان که بادوام بودن دیوارهای خود را نشان میدهد و وزن چادر کوهنوردی که حرف اول را میزند مخصوصا در مسافت های طولانی پارچه ی چادر که از پلی استر ها و نایلون به کار میرود در استحکام ان تاثر گذار است و زیر اندازی که اکثر چادرها خود دارند ولی یک زیر انداز مناسب برای کفی چادر ها الزامیست برای مانع از رطوبت و سرمای زمین و باعث گرم تر نگه داشتن شما میشود.

کیسه خواب

کیسه خواب یکی از حیاتی ترین وسیله برای اتراق شبانه و استراحت در طبیعت و کوه است و کیسه خواب ها از دو نوع کیسه خواب الیاف و پر تبدیل میشوند . کیسه خواب پر که با کیفیت تر و گرم تر است چون با پرقو ساخته شده و وزن کمتری دارد عمرو دوام بالایی دارد که مناسب کوهنوردی است و اما کیسه خواب الیاف که از الیاف  مصنوعی ساخته شده و در صورت خیس شدن سریع خشک میشود و حجم بیشتری نسبت به کیسه خواب پر دارد و دارای قیمت مناسبی است .

معرفی 30 مدل بخاری ارزان و باکیفیت (همراه با گارانتی)
بيشتر ببينيد

لباس مناسب کوهنوردی

لباس کوهپیمایی برای حفظ جان و سلامتی ماست نقش مهمی دارد که میشود به دو نوع ان اشاره کرد لباس بالارفتن , لباس پایین امدن و محیط . اگر هوا سرد شد حتما ژاکت های سبک و دستکش داخل پشمی و عینک افتابی برای حفاظت از چشم  و کلاه برای جلوگیری از نفوذ سرما و سردرد و جوراب پشمی برای گرم نگه داشتن و جلوگیری ازیخ زدن انگشتان پا و گتر به همراه خود داشته باشید .

قطب نما

برای قدم گذاشتن به دل کوه باید نقشه خوانی و جهت یابی را بطور علمی فرا گرفته باشید که سفر کوهستانی شما لذت بخش و هموار باشد برای تهیه قطب نما دقت داشته باشید عقربه ان وقفه ای در حرکت نباشد وشماره های روی قطب نما واضح ,شیشه و قسمت های ان صاف و بدون شکستگی باشد    جی پی اس که استفاده از ان راحتر است موقعیت مکانی را نشان میدهد وامکان بازگشت از مسیر و پیدا کردن مکان را راحت میکند .

‫6 دیدگاه ها

  1. این مطلب خیلی عالی و کاربردی بود من به کسایی که قصد خرید کیسه خواب دارن پیشنهاد میکنم خرید وسایل کوهنوردی به خصوص کیسه خواب نیازمند اطلاعات کافی و یک مشاورکالا میباشد. من این مطلبو به عنوان یک مشاور کامل و خوب پیشنهاد میکنم.

  2. یک تجربه حتما اب و هوای چند روز رو بررسی کنید و لباس مناسب کوهنوردی در بهار با خودتون حتما بیارید مخصوصا اگر در ارتفاعات بالا میرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا