خانه و آشپزخانهلوازم آشپزخانه

راهنمای خرید سرویس قاشق چنگال با کیفیت و ارزان+(با قیمت روز)

معرفی بهترین مارک های سرویس قاشق چنگال

سرویس قاشق چنگال یکی از لوازم اصلی هر آشپزخانه است. علاوه بر کاربردهای فراوان، این سرویس بخشی از زیبایی و سفره آرایی شناخته می‌شود. به همین دلیل همه خانم‌ها برایشان مهم است که چه سرویس قاشق چنگالی داشته باشند. در نتیجه انتخاب بهترین مارک سرویس قاشق چنگال از اهمیت بالایی در خرید جهیزیه و یا به روز کردن وسایل یک آشپزخانه دارد.

بهترین مارک سرویس قاشق چنگال از چه وسایلی تشکیل شده است؟

Spoon and fork - راهنمای خرید سرویس قاشق چنگال با کیفیت و ارزان+(با قیمت روز)

سرویس قاشق و چنگال از وسایل و قطعات اصلی و ممکن است از قطعاتی فانتزی تشکیل شده باشد. اصولا اکثر سرویس‌ها همه قطعات را دارند، اما ممکن است بعضی از سرویس‌ها هم باشند که قطعات پرکاربردی را نداشته باشند. اگر سرویسی که انتخاب کرده‌اید کسری داشت، در اولین فرصت سایر قطعات را بخرید. چون مدل‌ها تغییر می‌کنند و ممکن است نتوانید در آینده سرویس خودتان را کامل کنید. در این قسمت قطعات پرکاربرد را با هم مرور خواهیم کرد.

قطعات فانتزی که در بعضی از سرویس‌های قاشق و چنگال وجود دارند مثل قاشق شکلات خوری و یا چنگال مخصوص دسر و مواردی از این دست حداقل در سفره‌های ایرانی کاربردی ندارد و در صورت نیاز می‌توانید از سایر قطعات جایگزین کنید.

انواع قاشق‌ها در سرویس قاشق چنگال

Spoon and fork 3 - راهنمای خرید سرویس قاشق چنگال با کیفیت و ارزان+(با قیمت روز)

سعی کنید به ترتیب اولویت، این قاشق‌ها در بهترین مارک سرویس قاشق چنگال که انتخاب می‌کنید وجود داشته باشد. البته در این قسمت دو مورد آخر را هم می‌توانید نادیده بگیرید. یادتان باشد که از هر کدام از این موارد باید یک دست کامل در سرویس شما وجود داشته باشد، یعنی اگر سرویس دوازده نفره خرید کردید، از هر نوع قاشق، باید دوازده عدد در سرویس قاشق و چنگال شما وجود داشته باشد. انواع قاشق:

  1. قاشق غذا خوری
  2. قاشق سوپ خوری
  3. قاشق شربت خوری
  4. قاشق چای خوری
  5. قاشق بستنی خوری
  6. قاشق دسر خوری

انواع چنگال ها در بهترین مارک سرویس قاشق چنگال

Spoon and fork 2 - راهنمای خرید سرویس قاشق چنگال با کیفیت و ارزان+(با قیمت روز)

چنگال‌های اصلی شامل چنگال غذا خوری و چنگال سالاد است. اما انواع چنگال‌های متفاوت دیگری نیز در سرویس‌های قاشق چنگال ممکن است وجود داشته باشد. چنگال دسر و چنگال سرو ماهی از مواردی است که اهمیت کمتری نسبت به چنگال‌های اصلی دارند و می‌توانید از دو چنگال غذا خوری و سالاد خوری به جای آنها استفاده کنید. اما بودن آنها هم می‌تواند در سفره شما کاربرد داشته باشد. اما بیشتر در سرویس‌های خارجی بعضیی از چنگال‌ها وجود دارند که کاربرد بسیار کمی در سفره‌های ایرانی دارند. از این موارد می‌توان به چنگال مخصوص خرچنگ که دو شاخه است و یا چنگال صدف و حلزون اشاره کرد.

راهنمای خرید بهترین توستر نان در بازار ایران(معرفی 36 مدل)
بيشتر ببينيد

انواع کاردها در بهترین مارک سرویس قاشق چنگال

یادتان باشد که سرویس کارد آشپزخانه از کاردهایی که در سرویس قاشق چنگال وجود دارد متفاوت است. همچنین اصولا می‌توانید کارد میوه خوری ست با سرویس قاشق چنگال خودتان را نیز پیدا کرده و مجزا خریداری کنید. انواع کاردهایی که می‌توانید در یک سرویس قاشق چنگال بیابید شامل موارد زیر است که دو مورد آخر کمتر در ایران کاربرد دارند.

  • کارد غذا خوری
  • کارد صبحانه
  • کارد استیک
  • کارد سرو ماهی

وسایل سرو غذا در سرویس قاشق چنگال

از این موارد یک دست کامل در سرویس‌ها قرار داده نمی‌شود و اصولا یک یا دو عدد از آنها در هر سرویس وجود دارد. ملاقه مناسب برای سرو سوپ، کفگیر سرو برنج، قاشق و چنگال بزرگ سرو غذا از موارد اصلی است. اما مواردی همچون انبرهای سالاد و یخ، ابزار سرو بستنی و یا سرو کیک نیز در سرویس‌های مختلف ممکن است وجود داشته باشد.

بهترین مارک سرویس قاشق چنگال چگونه شناخته می‌شود؟

قاشق چنگال‌ها امروزه بیشتر از استیل و یا ترکیبی از استیل و عناصر دیگری همچون تیتانیوم ساخته می‌شوند. از آنجایی که برندهای مختلف ایرانی و خارجی را می‌توانید پیدا کنید که سرویس قاشق چنگال تولید می‌کنند، اگر بخواهید بهترین مارک سرویس قاشق چنگال را انتخاب کنید، بهتر است در ابتدا هزینه‌ای که می‌خواهید برای این سرویس هزینه کنید را مشخص کنید و سپس به بررسی موارد بعدی بپردازید.

نکات مهم در انتخاب سرویس قاشق و چنگال

Spoon and fork 1 - راهنمای خرید سرویس قاشق چنگال با کیفیت و ارزان+(با قیمت روز)

  • سرویس قاشق چنگال ارزان یا سرویس‌های گران قیمت را می‌توانید در انواع شش نفره، دوازده نفره، هجده نفره و بیست و چهار نفره به بازار عرضه می‌شوند. اینکه کدام سرویس مناسب شما است، به خودتان و تعداد اعضای خانواده و تعداد مهمانی که به منزل شما رفت و آمد دارند بستگی خواهد داشت.
  • اگر به دنبال بهترین مارک سرویس قاشق چنگال باشید باید به ضد زنگ بودن قاشق‌ها اهمیت بدهید. این موضوع را می‌توانید با یک تکه آهن‌ربا امتحان کنید. اگر قاشق چنگال شما به آهن‌ربا جذب نشود یعنی از استیل ضدزنگ با ترکیب نیکل ساخته شده است.
  • استحکام بهترین مارک سرویس قاشق چنگال نیز اهمیت زیادی دارد، در هنگام خرید این وسیله آشپزخانه حتما به آلیاژ‌های استیل دقت کنید و ترکیب نیکل و کروم را که اصولا روی جعبه کالا ثبت می‌شود را مقایسه کنید.
  • کروم استفاده شده در آلیاژ ساخت سرویس قاشق چنگال از خوردگی استیل جلوگیری کرده و نیکل نیز براقی و درخشندگی استیل را بهتر خواهد کرد.
  • به قابلیت استفاده از ماشین ظرف شویی برای شست و شوی قاشق چنگال نیز توجه کنید. این قابلیت با یک آلیاژ خوب استیل به وجود می‌آید.
  • وزن هر قاشق یا چنگال به سلیقه خودتان بستگی دارد، برخی وزن زیاد را نشانه کیفیت و برخی اعتقاد برعکسی دارند، اما مهمترین نکته مقاومت قاشق چنگال در برابر فشار است. اگر این وسیله مقاومت خوبی نداشته باشد، ممکن است که حتی یک فشار عادی باعث خم شدن یا حتی شکستن آن شود.
  • فراموش نکنید که بهترین مارک سرویس قاشق چنگال را باید از فروشگاه معتبری خریداری کنید و حتما به ضمانت‌نامه داشتن نیز دقت کنید تا خیالتان از یک خرید خوب راحت باشد.
راهنمای خرید بهترین غذای سگ ایرانی و خارجی ارزان+(معرفی 28 مدل)
بيشتر ببينيد

رعایت و توجه به نکاتی که در بالا گفته شد به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب بهترین مارک سرویس قاشق چنگال بتوانید موفق باشید.

انواع بسته بندی سرویس قاشق چنگال

بسته بندی‌های متفاوتی در بازار برای بهترین مارک سرویس قاشق چنگال ارائه می‌شود. دو شیوه بسته بندی که معروف به سامسونتی و چمدانی است، معروفیت بیشتری در بازار دارند و اصولا بسته بندی از روکشی با جنس جیر یا چرم بهره می‌برد. البته مدل کنسولی که شبیه به یک میز است نیز در بازار جایگاه مطرحی دارد.

هنگام خرید حتما سرویس قاشق چنگال را چک کنید تا همه وسایل که شامل انواع کارد و چنگال و قاشق و سایر وسایل مرتبط با سرو غذا است در جای خودشان قرار داشته باشند و سرویس کسری نداشته باشد.

سرویس قاشق چنگال مخصوص کودک

یادتان باشد که برای کودکان نیز سرویس‌های قاشق چنگال اختصاصی وجود دارد. بهترین مارک سرویس قاشق چنگال بچگانه اصولا با استفاده از طرح‌های بچه‌گانه و جذابی ساخته می‌شود تا کودک با تمایل بیشتری غذای خود را میل کند.

 

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام .خدا قوت بهترین مارک سرویس قاشق چنگال بنظرم اول ویکالینا بعد جی فی نی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا