خانه و آشپزخانهلوازم برقی خانگی

راهنمای خرید سبزی خردکن با کیفیت و ارزان+(باقیمت روز)

معرفی بهترین مارک های سبزی خردکن

سبزی خردکن برقی‌ یکی از پرکاربردترین و ضروری‌ترین دستگاه‌‌های موردنیاز در آشپزخانه تمام خانم‌ها به شمار می‌رود. با کمک این دستگاه پرکاربرد می‌توانید هر نوع سبزی را به راحتی و در زمان بسیار کمی خرد کنید‌ و در پخت انواع غذاها از آن استفاده کنید. با توجه به اینکه این وسیله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لازم است تا در هنگام خرید آن به نکات مهمی توجه کنید‌. اگر قصد خرید سبزی خردکن برقی را دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این نکات مهم بپردازیم.

چرا سبزی خردکن برقی بخریم؟

Electric vegetable shredder - راهنمای خرید سبزی خردکن با کیفیت و ارزان+(باقیمت روز)

بدون شک سبزی خردشده از پرمصرف‌ترین مواد غذایی برای هر خانواده ایرانی به شمار می‌رود‌. علت این امر علاقه زیاد مردم ایران به این سبزیجات پرخاصیت است‌. بدیهی است که برای مصرف مواد غذایی که در آن از سبزی خردشده استفاده می‌شود به مقدار زیادی سبزی خردشده نیاز داریم؛ بنابراین بهتر است به جای آن که سبزیجات را با دست خرد کنیم از دستگاه برقی سبزی خردکن استفاده کنیم. با استفاده از این دستگاه در زمان بسیار کمی و در حجم‌های مختلف می‌توانید به راحتی سبزیجات موردنیازتان را خرد کنید.

معرفی انواع دستگاه سبزی خردکن برقی

Electric vegetable shredder 2 - راهنمای خرید سبزی خردکن با کیفیت و ارزان+(باقیمت روز)

  • سبزی خردکن خانگی: این دستگاه برای خرد کردن سبزیجات در حجم کم و برای استفاده در خانه طراحی و ساخته شده است.
  • سبزی خردکن صنعتی: این محصول همان‌طور که از نامش مشخص است در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب رستوران‌ها، هتل‌ها و … از این نوع سبزی خردکن در سایزهای بزرگ و برای خرد کردن سبزیجات با حجم زیاد استفاده می‌کنند.

نکات مهمی که در هنگام خرید سبزی خردکن برقی باید به آن توجه کنید

Electric vegetable shredder 1 - راهنمای خرید سبزی خردکن با کیفیت و ارزان+(باقیمت روز)

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد اگر قصد خرید این وسیله مهم و با ارزش را دارید، بهتر است در وهله اول شناخت کافی از آن داشته باشید. با شناخت این محصول و رعایت یک سری از نکات مهم می‌توانید بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا به معرفی نکات مهم در هنگام خرید سبزی خردکن برقی بپردازیم.

نقد و بررسی 8 تا از بهترین سماور های بازار سال 1402
بيشتر ببينيد

جنس بدنه سبزی خردکن

اولین نکته‌ای که لازم است در هنگام خرید این دستگاه به آن حتماً توجه داشته باشید جنس بدنه آن است. غالباً سبزی خردکن‌های خانگی از پلاستیک ساخته می‌شوند. اما سبزی خردکن‌های صنعتی از فلز هستند. در انتخاب جنس بدنه مهم است که با توجه به نیاز خودتان بهترین گزینه را تهیه کنید.

سرعت موتور سبزی خردکن

اگر سرعت سبزی خردکن زیاد باشد در نتیجه انرژی کمتری مصرف می‌شود و همچنین در زمان کوتاه‌تری سبزیجات را خرد می‌کند. البته ناگفته نماند که امروزه سبزی خردکن‌های موجود در بازار اغلب دارای دکمه تنظیم سرعت هستند. در این صورت شما می‌توانید با توجه به خواسته خودتان سرعت موتور را کم و زیاد کنید.

تعداد تیغه‌ها سبزی خردکن

در هنگام خرید دستگاه سبزی خردکن برقی توجه به تیغه‌های آن از مهم‌ترین نکاتی است که باید رعایت شود. اگر دستگاه موردنظرتان دارای چند تیغه مختلف باشد علاوه بر زیاد شدن طول عمر تیغه‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا با آن تیغه‌ها سبزیجات را به صورت ریز یا درشت خرد کنید.

جنس و کیفیت تیغه سبزی خردکن

کیفیت و جنس تیغه‌های این دستگاه نیز جزو نکاتی به شمار می‌رود که لازم است در هنگام خرید سبزی خردکن برقی به آن توجه شود‌. توجه داشته باشید که تیغه‌های موجود در دستگاه باید به اندازه کافی تیز و ضدآب باشند‌. خاصیت ضدآب بودن باعث می‌شود تا دستگاه دچار زنگ زدگی نشود و در دراز مدت بدون هیچ مشکلی سبزیجات را به آسانی خرد کند‌.

توان بالا سبزی خردکن

توجه داشته باشید که هر چه‌قدر میزان توان موتور دستگاه سبزی خردکن بالاتر باشد عملکرد آن نیز افزایش می‌یابد. به طور معمول سبزی خردکن‌های خانگی دارای ۶۰ الی ۳۵۰ وات است. البته ناگفته نماند که برخی سبزی خردکن‌های برقی دارای ۲۲۰۰ وات هستند.

فن خنک‌کننده موتور سبزی خردکن برقی

توصیه می‌شود که همیشه سبزیجات را در اندازه ظرفیت مخزن در آن قرار دهید. زیرا در غیر این صورت ممکن است موتور آن داغ شود. البته بعضی از سبزی خردکن‌ها مجهز به فن خنک‌کننده در موتور هستند و این مشکل را ایجاد نمی‌کنند. اگر قصد دارید از سبزی خردکن برقی خود زیاد استفاده کنید حتما هنگام خرید به دنبال دستگاهی باشید که مجهز به فن خنک‌کننده باشد.

ظرفیت مخزن سبزی خردکن برقی

توجه به این نکته به طور کامل به خواسته خودتان بستگی دارد. اگر جزو افرادی هستید که به طور مرتب از سبزی خردکن برقی استفاده می‌کنند توصیه می‌شود مخزن بزرگ‌تری را انتخاب کنید. اما اگر سبزیجات را در حجم کمتری خرد می‌کنید از مخزن‌های کوچک‌تر استفاده کنید تا در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود.

جنس مخزن سبزی خردکن

همان‌طور که گفته شد جنس این دستگاه هم از نوع پلاستیک و هم فلز است. حتی برخی از دستگاه‌های سبزی خردکن از جنس شیشه هستند. تهیه سبزی خردکن با مخزن شیشه‌ای این امکان را به شما می‌دهد تا مراحل خرد شدن سبزیجات را مشاهده کنید.

معرفی 17 تا از بهترین هواپز های بازار 1402
بيشتر ببينيد

اندازه و ابعاد دستگاه سبزی خردکن برقی

قبل از خرید حتماً فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و با توجه به فضای کافی که دارید برای خرید دستگاه سبزی خردکن اقدام کنید. به طور کلی می‌توان گفت که ارتفاع دستگاه بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و پهنای آن نیز بین ۲۵ الی ۳۰ سانتی‌متر است.

توجه به میزان صدای سبزی خردکن

دقت کنید در انتخاب دستگاه سبزی خردکن برقی محصولی را انتخاب کنید که موتور آن در عین پرقدرت بودن سروصدای کمی را ایجاد کند؛ چرا که کار کردن در محیط آشپزخانه فضای آرامی را می‌طلبد.

به همراه داشتن لوازم جانبی

می‌توانید در هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای سنگ مخصوص تیز کردن تیغه‌ها، اسفنج تمیزکننده، کفگیر چوبی، سوهان و … باشد.

توجه به برند محصول

از نکات بسیار مهم برای خرید دستگاه سبزی خردکن توجه به برند آن است. توصیه می‌شود از محصولات برندهای معتبری که دارای ضمانت نامه هستند خریداری کنید.

قابلیت شست‌وشوی سبزی خردکن برقی

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید سبزی خرد کن برقی توجه به قابلیت شست‌وشوی آن است. دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت جداسازی اجزای آن وجود داشته باشد. این امر باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید تمام اجزای دستگاه را بشویید و سپس پس از خشک شدن مجدداً از آن‌ها استفاده کنید.

قفل ایمنی دستگاه

جهت حفظ امنیت و سلامتی خود در هنگام خرید دستگاه سبزی خردکن دستگاهی را انتخاب کنید که دارای قفل ایمنی باشد‌. کارکرد این نوع از دستگاه‌های سبزی خردکن به این صورت است که تا زمانی که تمام اجزای آن به درستی سر جایشان قرار نگرفته باشد دستگاه روشن نمی‌شود. همچنین وجود قفل ایمنی برای حفظ امنیت کودکان نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

قیمت سبزی خردکن برقی

همانند سایر دستگاه‌های دیگر در تعیین قیمت دستگاه سبزی خردکن عوامل زیادی دخیل هستند. در این صورت توصیه می‌شود برای خرید این دستگاه به خوبی در بازار جستجو کنید تا گزینه مناسب خودتان را پیدا کنید.

نکته آخر

به طور کلی امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی دستگاه‌های برقی زیادی جهت آسان کردن بسیاری از کارهای منزل طراحی و ساخته شده‌اند. دستگاه سبزی خردکن برقی نیز یکی از این دستگاه‌هایی است که بسیار برای هر آشپزخانه‌ای ضروری و پرکاربرد به شمار می‌رود. در این مقاله به طور کلی با این دستگاه مهم آشنا شده‌اید. همچنین نکات مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه می‌کردید نیز گفته شد؛ امید است در صورتی که قصد خرید دستگاه سبزی خردکن برقی را دارید با مطالعه این مقاله بتوانید انتخاب مناسب‌تری را داشته باشید.

‫6 دیدگاه ها

  1. من سال گذشته یه کارکردشو خریدم . هفت جدم را پیش رویم آورد . حتما نوش رو بخرید هم مطعمن هستید سالمه هم گارانتی داره .

  2. سبزی خردکن آکا الکتریک مدل سهند رو من 4 سال پیش خریدم 500 هزار تومان ! اما الان چه قیمتیه!

  3. سلام
    سبزی خرد کن برقی برای خوبه خیلی چیز خوبی هست الان برای از بیرون سبزی خورد شده بگیری معلوم نیست توش چی میریزه همش ساقه هست . یه سبزی خرد کن برقی میگیری راحت تو خونه خودت خورد میکنی

  4. سبزي خرد كن برقي برای مادراتون بخرید راحتشون کنید بخدا خردکردنش خیلی سخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا